Salată tabbouleh sau salată de pătrunjel

Salată tabbouleh sau salată de pătrunjel în bol

Salata tabbouleh este una dintre cele mai faimoase salate ale bucătăriei libaneze ce impresionează prin gust, calități nutritive și simplitate!

Porții: 4 Timp:15 minute Dificultate: Ușoară

Salata tabbouleh este un preparat specific bucătăriei libaneze, ce are ca ingredient principal pătrunjelul proaspăt. Servit alături de roșii, ceapă, cușcuș, puțină mentă și dressing de lămâie cu ulei de măsline, pătrunjelul devine vedeta farfuriei.

În bucătăria noastră pătrunjelul se folosește mai mult pentru condimentarea și asezonarea unor mâncăruri ca supe, ciorbe și tocănițe. Totuși, odată ce vei încerca celebra salată tabbouleh o să-ți faci un obicei din prepararea acesteia. Este foarte sănătoasă, pătrunjelul conținând o mulțime de vitamine și minerale, este ușor de pregătit și foarte gustoasă!

De asemenea, fiind preparată din ingrediente comune și la îndemână, salata de pătrunjel nu este un preparat scump, de care te poți bucura tot timpul anului. Totodată, poate fi consumată fără restricții atât de copii, cât și de adulți sau bătrâni, fiind chiar indicată în curele de detoxifiere și refacere a organismului.

Poți servi salata tabbouleh ca atare sau însoțită de lipii libaneze, hummus, chiftele de năut sau alte preparate la alegere.

Iată cum pregătești o delicioasă salată tabbouleh

Ingrediente

  • 2-3 legături de pătrunjel proaspăt
  • 2 roșii mai mari
  • 1 ceapă
  • 3 linguri de cușcuș
  • câteva frunze de mentă proaspătă
  • zeama de la o jumătate de lămâie
  • 2 linguri de ulei de măsline
  • sare după gust

Instrucțiuni

  1. Pentru început pune cușcuș-ul într-un pahar și adaugă peste el apă fierbinte, cât să-l depășească încă o dată în înălțime. Lasă-l acoperit 15-20 de minute pentru a se hidrata.
  2. Spală și toacă mărunt pătrunjelul;
  3. Spală roșiile, taie-le pe din două și scoate-le miezul. Toacă-le cubulețe și adaugă-le peste pătrunjelul tocat;
  4. Toacă cubulețe ceapa, mărunțește menta și adaugă-le peste celelalte ingrediente;
  5. Adaugă cușcuș-ul, zeama de lămâie, uleiul de măsline, sarea și amestecă bine totul.

Servește cu poftă și nu înceta să gătești sănătos! Sănătatea este cea mai importantă și ne putem îngriji de ea mai ales prin alimentație.

O altă salată puțin mai elaborată, dar foarte gustoasă și indicată la orice masa a zilei este și salata vegetariană cu paste integrale, fasole boabe și avocado.