Salată de legume crude hrănitoare

Salată de legume crude hrănitoare

O salată de legume crude, gustoasă și sănătoasă, plină de vitamine și nutrienți atât de necesari organismului, potrivită pentru orice sezon!

Porții: 2 Timp:15 minute Dificultate: Ușoară

Indiferent că o vei consuma simplu sau ca și garnitură, o salată de legume îți oferă multiple beneficii.

Este foarte important să consumăm cât mai multe legume proaspete, fără a le găti, deoarece astfel putem primi toți nutrienții și vitaminele conținute de acestea.

Legumele au foarte puține calorii și nu conțin carbohidrați, în schimb conțin clorofilă, vitamine, nutrienți, minerale, fitonutrienți care ajută organismul în detoxifiere și reglarea proceselor metabolice. Un consum regulat de legume proaspete poate ține la distanță boli grave sau poate ameliora probleme de sănătate deja existente, cum ar fi un colesterol ridicat sau o digestie lentă.

De asemenea, legumele ajută organismul să lupte împotriva îmbătrânirii deoarece sunt bogate în antioxidanți care au rolul de a încetini procesul de oxidare de la nivelul celulelor.

Prin urmare nu te feri de legume, încercă să consumi cât mai multe, cât mai puțin preparate și într-un mod cât mai regulat. Rezultatele nu vor întârzia să apară!

Iată cum pregătești o delicioasă salată de legume

Ingrediente

  • 2 morcovi medii
  • un măr
  • 2 cepe verzi
  • un sfert de varză albă
  • un ardei gras
  • o roșie
  • o jumătate de legătură de pătrunjel
  • zeama de la o jumătate de lămâie
  • sare
  • piper
  • 2 linguri ulei de măsline

Instrucțiuni

  1. Dă morcovul și mărul pe răzătoare, apoi pune-le într-un bol pentru salată;
  2. Mai departe toacă mărunt ceapa, taie fideliță varza și ardeiul gras, mărunțește pătrunjelul și amestecă-le cu celelalte legume;
  3. Adaugă roșia tăiată cubulețe, apoi condimentează cu sare, piper, zeamă de lămâie și ulei de măsline;
  4. Amestecă bine toate ingredientele și servește cu poftă!

Poți să consumi această salată ca atare, pentru că este foarte sățioasă, bună la gust și gata imediat. Ori o poți pregăti drept garnitură pentru o delicioasă friptură, pilaf de orez sau cartofi la cuptor.

Încearcă și salată vegetariană cu paste integrale, fasole boabe și avocado!